| CikKopiMacchiato |
:-_-: Mutiara Kata :-_-: Senyum itu Sedekah :-_-:
Thursday 19 May 2011 • 06:10 • 0 comments


Bismillah pembuka bicara...


Pujangga berkata.....




1) senyuman adalah kekuatan sihir yg dihalalkan, langkah untuk menyatakn cinta & hubungan persahabatan, 1 misi yg diturunkn di dunia untuk perdamaian & cinta kasih.




2) hindarilah kebisingan dan hiruk-pikuk di dlm rumah & pejabat anda. Sebab antara tanda2 kebahagian itu adalah ketenangan, kedamaian & kekemasan. 




3) dahuluilah mengucapkan salam, ucapkan selamat dgn tersenyum, curahkan perhatian anda kepada mereka supaya anda menjadi orang yg sangat mereka cintai & dekat dengan mereka.




4) senyum itu adalah kunci kebahagiaan, cinta adalah pintunya, kegembiraan adalahtaman bunganya, iman adalah cahayanya & keamanan adalah temboknya.






baby pon pandai senyum..tomei2...




Senyum itu bukan kah sedekah...? jadi senyum sokmo deh...




"Kamu senyum kepada saudara mu adalah sedekah, kamu mlaksanakan amar makruh & nahi mungkar adalah sedekah, kamu menunjuki seseorang yang sesat adalah sedekah & kamu membuang batu, duri & tulang dari jalan adalah sedekah."
(Abu Zar al-Ghifari r.a)


Dengan senyuman di wajahmu i'Allah ianya meramaikan sahabat & mengurangkn musuh. Senyum yang ikhlas disini ye..bukan senyum yg niat menggoda atau mencairkan mana2 hati yg berpenyakit..>.<
Senyum ni ianya boleh jadi penawar yg mujarab dlm menyelesaikan kemelut hubungan manusia.


lihat sahabat betapa besarnya & luasnya pahala Allah s.w.t hingga senyum dianggap sebagai sedekah. Tambah2 lagi dengan sifat jujur dimana sifat ini merupakan kemenangam seseorang dgn mencapai syurga kelak...sabda Rasulullah


"Wahai Ali! Jujurlah kamu walaupun kejujuran itu mencelakakan kamu di dunia, kerana kejujuran itu bermanfaat bagimu di akhirat."


Sukar nk berkata benar..tapi jika dgn asbab kita berckp jujur  & benar di dunia igtlah janji Allah kita mendapat manfaat di akhirat kelak..


jadi kalau nk awet muda..senym..kalau nk lariskan jualan...senyum..klw nk meramaikan kwn..senyum...kalau nk maniskan muka...senyum...pendek kata senyum je lah hihi...>.<








~~Kembara seorang insan biasa~~

~~Ummu Afiqah~~

Labels:



PASTFUTURE
Cafe Cik Kopi In Making
Lihatlah keindahan dan keseimbangan alam yang tiada cacat cela. begitulah dengan agama ini, indah dan seimbang. Taati Allah adalah komitmen yang terbesar selagi nafas terhela yang akan memberikan cahaya di dunia dan di dalam gerakan kehidupanmu. Sebagaimana akan menerangi jalanmu ketika melewati titian ash-shirath di akhirat kelak.
TALKIE TALKING

" SUBHANALLAH ALHAMDULILLAH ALLAHUAKBAR "

FOLLOWERS


UPDATE STATUS


.
BLOG ARCHIVE;

  • -:::ukhwaH terBina d-ISK:::-
  • -:RinduKan Rasulullah:-
  • -:buat GadiS keSayanganKu:-
  • -:Awas Fitnah Wanita!
  • -:Memuliakan Tetamu:-
  • :- MenJaga maRuaH saUdaranya -:
  • Bismillahirrahmanirrahim.. Ucapan Alhamdulill...